Tuesday, January 7, 2014

Buat Betul-Betul

Salam sejahtera semua, apa khabar hari ini?

Makin hari toneexcel makin dewasa, toneexcel semakin matang dan toneexcel semakin kukuh. ToneExcel telah menghasilkan ramai daripada kita yang mempunyai pendapatan beribu ringgit setiap bulan. Ia bukan satu rahsia lagi. Malah saya pernah mendengar seorang top gun berkata, tidak mustahil suatu hari nanti ToneExcel akan menjadi peneraju utama dalam bidang telekominukasi di Malaysia ini. Saya harap apa yang dia ucapkan akan menjadi kenyataan tak lama lagi. Syukur pada Tuhan.

Saya sekarang pun, walau pun kurang menaja, pendapatan tetap naik setiap bulan, dan saya sering, apabila berjumpa saudara mara atau rakan-rakan, saya hanya beritahu mereka, jika ingin dapat pendapatan untuk tambah2 duit gaji, buatlah bisnes tunetalk/toneexcel, tapi kalau gaji dah cukup, tiada masalah kewangan lagi, tak perlulah buat bisnes ini.

Tapi ada juga rakan2 yang apabila saya kata buatlah bisnes ni betul-betul selama 2 tahun, lepas tu lihat sendiri hasilnya dan beritahu kemudian samada nasihat tu betul atau tidak, mereka tanya saya balik, macamana "buat betul-betul tu", apa yang perlu saya buat? bagus juga soalan tu.

Disini saya boleh cadangkan bagaimana cara "buat betul-betul" pada pandangan saya.

1. Ambil sehelai kerta kosong, tuliskan nama dan no phone SEMUA saudara mara, sahabat handai, kawan2 yang kenal sikit2, jiran-jiran, rakan sekerja, rakan sekolah, rakan sepermainan, siapa sahaja yang ada kenal, tak kira dia jawatan besar ke, jawatan kecil ke, senaraikan sahaja dalam kertas anda tadi.

2. Cuba call mereka dan buat temu janji, dekat rumah dia ke, dekat kedai kopi ke, dekat rumah anda ke, tak kira, asalkan dapat buat temu janji untuk anda tawarkan satu peluang perniagaan yang sangat-sangat besar.

3. Bila dah dapat buat temu janji, pastikan sebelum anda keluar tu, mesti ada beberapa keping simkad ToneExcel didalam poket. Apabila anda berjumpa mereka, keluarkan sekeping kertas kosong, terangkan dengan penuh semngat kelebihan menggunakan simkad toneExcel, seperti insuran, point tiket kapal tebang dan terakhir peluang menjana pendapatan sampingan diatas kertas tersebut.

4. Jika mereka berminat, minta terus RM80, berikan simkad dan ajarkan mereka cara SMS menggunakan Handphone mereka sendiri, biarkan mereka terasa senang untuk menjalankan bisnes ini.

5. Bila dah selesai dan anda ingin pulang, jangan lupa tinggalkan kertas yang anda gunakan untuk penerangan tadi kepada rakan anda tersebut, dan pastikan pada kertas itu ada tertulis no ID anda dan no handphone anda.

Jika anda boleh buat satu appointment setiap malam, buatlah macam ini selama 2 tahun, insyaAllah, hasilnya saya pasti anda sendiri tidak terjangkau untuk difikirkan. Bagi saya itulah maksud "buatlah bisnes ini betul-betul selama 2 tahun".

Semoga ia boleh jadi panduan kepada sesiapa yang ingin mencapai kebebasan kewangan didalam kehidupan mereka.

Saya yakin, anda boleh berjaya dalam bisnes ini.

Terima kasih kembali.

Razak
018-9587748

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...